USP - בידול
בדל את עסקך מהמתחרים שלך, הייה ייחודי, מיוחד עם משהו שאין להם ורק לך יש:
Unique Selling Proposition = USP
אוויס - "אנו מספר שניים. אנו משתדלים יותר".
פדרל אקספרס - "כאשר זה באופן אבסולוטי בהחלט חייב להיות שם".
פיצה דומינוס - "פיצה חמה טריה ב 30 דקות או פחות".
מה המשותף לכל הסלוגנים האלה?:
הן הצהרות עוצמתיות של ייחודיות שעזרו לדחוף את החברות הללו להצלחה.
אוויס ידעו שהרץ, חברת השכרת הרכב מס' 1 וכל כך גדולה מהם שאינם יכולים להתחרות בהם, לכן מיצבו את עצמם כמס' 2 שמשתדלים יותר למען הלקוח.
פדרל אקספרס ביססו את הסלוגן שלהם על הבטחה של מהימנות המשלוח.
דומינוס בססו את הסלוגן שלהם על העובדה שרוב אוכלי הפיצה לא אכפת להם כמה חומר יש בפיצה שלהם, בלבד שתהיה חמה, טריה ובאספקה מהירה.
- - ההצעה הייחודית שלך USP
כל אחד מהסלוגנים האלה הוא הצעת המכירה הייחודית של כל חברה בהתאמה.(יו אס פי).
ה יו אס פי הוא משהו שמבדיל אותך מכל המתחרים שלך, המקומיים ובכל התעשיה. זהו הדבר שהופך אותך כל כך ייחודי שאנשים יבחרו לעשות עסקים אתך על פני כל המתחרים. ה יו אס פי שלך מציין את היתרון הברור שלך.
אחת הטעויות הגדולות שעסקים קטנים עושים הוא שהם לא ייחודיים. עתה יותר מתמיד עליך לבדל את העסק הקטן שלך. כיום יש מבחר של אפשרויות בפני הצרכן.בזמן האטה אותו מספר של עסקים קטנים מתחרה על מספר קטן יותר של קונים.כשזה קורה, הנוף התחרותי נהיה מתוח יותר, והבחירות של הצרכנים קשות יותר.
אם אתה רוצה לשרוד בתקופת האטה אתה צריך לבדל את עצמך בעיני הלקוח. ה יו אס פי הוא שמצהיר לעולם איך אתה שונה.
מדוע ה יו אס פי כל כך חשוב עבורך?
להצליח בעסק קטן אינך צריך להיות הטוב ביותר, אתה רק צריך להיות ייחודי.זיהוי, פיתוח ושילוב ה יו אס פי לכל דבר שאתה עושה הוא האתגר והתמורה שווה כל מאמץ.
זה יראה את השוני שבך, יבדל אותך ויתן לך יתרון על כל אחד במפגש השוק שלך.
עסקים של "גם אני" בקושי שורדים. הם בדרך כלל גומרים במלחמת מחירים, כי אין להם שום דבר ייחודי שנותן להם ערך במוחם של לקוחותיהם. הם נותרים עם הנשק היחידי שאתו הם מתחרים: המחיר.כשאין להם יתרון עלות משמעותי מול עסקים קטנים אחרים מתחרים, הם מפסידים.
וודא שה יו אס פי ברור לחלוטין
כל שאתה מראה בברור את ה יו אס פי כך הסיכוי שיבחרו בך על פני מתחריך. אתה צריך להשתמש ב יו אס פי שלך לשלוט בשוק שלך. כשצרכן חושב על ספא או בריכה, השם שלך צריך להיות הראשון שעולה לראשו.
ה יו אס פי שלך צריך ליצור יתרון נראה אמיתי במוחו של הלקוח הפוטנציאלי. לדוגמא, דומינוס הבטיחו בנועזות ערובה שאם לא יספקו את הפיצה בתוך 30 דקות מההזמנה, היא תהיה חינם. דומינוס הכניסו את ה יו אס פי לפעולה.
הייה ספציפי
כמה עסקים אתה שומע שאומרים על עצמם: "המבחר הטוב ביותר בעיר", או "שרות עם חיוך". אלו בטויים שחוקים, בטויים עייפים של עסקי "גם אני". הייה ספציפי עם
ה יו אס פי. כשדומניוס פיצה הצהירו שהפיצה שלך תהיה חמה, טריה ובתוך שלןשים דקות, זה היה ספציפי ומדיד.
איך לזהות ולפתח את ה יו אס פי שלך?
אם יש ב יו אס פי שלך הבטחה או אחריות אתה חייב להבטיח שאתה מסוגל לקיים זאת, כמו שדומינוס פיצה עם הבטחה נועזת שמקיימים אותה. איך אתה מוצא יו אס פי? קודם אתה צריך לזהות אלו צרכים לא מסופקים בתעשיה או בשוק המקומי שלך. קוראים לזה "פערי בצוע".עסקים רבים שמבססים את ה יו אס פי שלהם על פערי בצוע בתעשיה מצליחים.
לדוגמא פער הבצוע(בעיה): לתעשית תקוני רכב יש מוניטין של אי יושר.
ה יו אס פי הפוטנציאלי (פתרון) = "אם זה לא שבור, לא נתקן זאת".
דוגמא שניה מהתעשיה הדנטלית:
פער הבצוע(בעיה): אף אחד לא אוהב ללכת לרופא השיניים כי זה נסיון של סבל וכאב.
ה יו אס פי הפוטנציאלי(פתרון) = "הרגעה תרופתית דנטלית, הדרך הבטוחה ללא כאב לשיניים בריאות".
ה יו אס פי לא חייב להיות ייחודי
למרות שה יו אס פי הוא הצהרה של הייחודיות שלך הוא לא חייב להיות תמיד משהו ייחודי רק לך... אם אתה הראשון להצהיר זאת!
לדוגמא, אם אתה סוחר רהיטים והצהרת שה יו אס פי שלך: " קנה היום נספק לך הלילה", המתחרים שלך יכולים להצהיר אותו הדבר, אבל מאחר שאתה היית הראשון להצהיר, זה אקסקלוסיבי שלך. לעתים קוראים לזה "שיווק מנע". אתה יכול למנוע ממתחריך, אם אתה לוקח תועלת עוצמתית, ייחודית או לא, ומטביע חותמך עליה ראשון. כל אלה שיבואו אחריך רק יחזקו את היתרון שאתה כבר הנחת בראשם של הלקוחות.
היצמד ל יו אס פי
הייה נועז כשאתה מפתח את ה יו אס פי שלך, אך וודא שאתה יכול לחיות אתו ולקיים אותו. צריך שיהיו ב יו אס פי שלך הבטחות, ערבויות, מדיניות ונוהלים שמחיים אותו.
יו אס פי עוצמתי יכול להפוך את עסקך להצלחה אמיתית. מצד שני, אם יש לך יו אס פי שאינך יכול לקיים אותוזו התאבדות. משוכנעני שדומינוס נאלצו לספוג מחירן של פיצות רבות שלא הגיעו תוך 30 דקות, אבל הם פיתחו שיטה שאפשרה להם לעמוד בהבטחת האספקה בעקביות.
שלב את ה יו אס פי בכל אשר אתה עושה
ברגע שחשבת ופיתחת את ה יו אס פי שלך שלב אותו בכל אשר תעשה.הוא צריך להימצא בכותרות שלך, בגוף הפרסומת שלך, בדיוור הישיר ובדפי זהב.הוא צריך לחזור בבהירות ובעקביות בכל אחת מפרסומות הרדיו והטלביזיה שלך. אתה צריך לכלול אותו בהצגות המכירה שלך, על קירות העסק שלך וגם בכרטיס הביקור שלך.
בדל את עסקך מהמתחרים שלך, הייה ייחודי, מיוחד עם משהו שאין להם ורק לך יש:
Unique Selling Proposition = USP
אוויס - "אנו מספר שניים. אנו משתדלים יותר".
פדרל אקספרס - "כאשר זה באופן אבסולוטי בהחלט חייב להיות שם".
פיצה דומינוס - "פיצה חמה טריה ב 30 דקות או פחות".
מה המשותף לכל הסלוגנים האלה?:
הן הצהרות עוצמתיות של ייחודיות שעזרו לדחוף את החברות הללו להצלחה.
אוויס ידעו שהרץ, חברת השכרת הרכב מס' 1 וכל כך גדולה מהם שאינם יכולים להתחרות בהם, לכן מיצבו את עצמם כמס' 2 שמשתדלים יותר למען הלקוח.
פדרל אקספרס ביססו את הסלוגן שלהם על הבטחה של מהימנות המשלוח.
דומינוס בססו את הסלוגן שלהם על העובדה שרוב אוכלי הפיצה לא אכפת להם כמה חומר יש בפיצה שלהם, בלבד שתהיה חמה, טריה ובאספקה מהירה.
- - ההצעה הייחודית שלך USP
כל אחד מהסלוגנים האלה הוא הצעת המכירה הייחודית של כל חברה בהתאמה.(יו אס פי).
ה יו אס פי הוא משהו שמבדיל אותך מכל המתחרים שלך, המקומיים ובכל התעשיה. זהו הדבר שהופך אותך כל כך ייחודי שאנשים יבחרו לעשות עסקים אתך על פני כל המתחרים. ה יו אס פי שלך מציין את היתרון הברור שלך.
אחת הטעויות הגדולות שעסקים קטנים עושים הוא שהם לא ייחודיים. עתה יותר מתמיד עליך לבדל את העסק הקטן שלך. כיום יש מבחר של אפשרויות בפני הצרכן.בזמן האטה אותו מספר של עסקים קטנים מתחרה על מספר קטן יותר של קונים.כשזה קורה, הנוף התחרותי נהיה מתוח יותר, והבחירות של הצרכנים קשות יותר.
אם אתה רוצה לשרוד בתקופת האטה אתה צריך לבדל את עצמך בעיני הלקוח. ה יו אס פי הוא שמצהיר לעולם איך אתה שונה.
מדוע ה יו אס פי כל כך חשוב עבורך?
להצליח בעסק קטן אינך צריך להיות הטוב ביותר, אתה רק צריך להיות ייחודי.זיהוי, פיתוח ושילוב ה יו אס פי לכל דבר שאתה עושה הוא האתגר והתמורה שווה כל מאמץ.
זה יראה את השוני שבך, יבדל אותך ויתן לך יתרון על כל אחד במפגש השוק שלך.
עסקים של "גם אני" בקושי שורדים. הם בדרך כלל גומרים במלחמת מחירים, כי אין להם שום דבר ייחודי שנותן להם ערך במוחם של לקוחותיהם. הם נותרים עם הנשק היחידי שאתו הם מתחרים: המחיר.כשאין להם יתרון עלות משמעותי מול עסקים קטנים אחרים מתחרים, הם מפסידים.
וודא שה יו אס פי ברור לחלוטין
כל שאתה מראה בברור את ה יו אס פי כך הסיכוי שיבחרו בך על פני מתחריך. אתה צריך להשתמש ב יו אס פי שלך לשלוט בשוק שלך. כשצרכן חושב על ספא או בריכה, השם שלך צריך להיות הראשון שעולה לראשו.
ה יו אס פי שלך צריך ליצור יתרון נראה אמיתי במוחו של הלקוח הפוטנציאלי. לדוגמא, דומינוס הבטיחו בנועזות ערובה שאם לא יספקו את הפיצה בתוך 30 דקות מההזמנה, היא תהיה חינם. דומינוס הכניסו את ה יו אס פי לפעולה.
הייה ספציפי
כמה עסקים אתה שומע שאומרים על עצמם: "המבחר הטוב ביותר בעיר", או "שרות עם חיוך". אלו בטויים שחוקים, בטויים עייפים של עסקי "גם אני". הייה ספציפי עם
ה יו אס פי. כשדומניוס פיצה הצהירו שהפיצה שלך תהיה חמה, טריה ובתוך שלןשים דקות, זה היה ספציפי ומדיד.
איך לזהות ולפתח את ה יו אס פי שלך?
אם יש ב יו אס פי שלך הבטחה או אחריות אתה חייב להבטיח שאתה מסוגל לקיים זאת, כמו שדומינוס פיצה עם הבטחה נועזת שמקיימים אותה. איך אתה מוצא יו אס פי? קודם אתה צריך לזהות אלו צרכים לא מסופקים בתעשיה או בשוק המקומי שלך. קוראים לזה "פערי בצוע".עסקים רבים שמבססים את ה יו אס פי שלהם על פערי בצוע בתעשיה מצליחים.
לדוגמא פער הבצוע(בעיה): לתעשית תקוני רכב יש מוניטין של אי יושר.
ה יו אס פי הפוטנציאלי (פתרון) = "אם זה לא שבור, לא נתקן זאת".
דוגמא שניה מהתעשיה הדנטלית:
פער הבצוע(בעיה): אף אחד לא אוהב ללכת לרופא השיניים כי זה נסיון של סבל וכאב.
ה יו אס פי הפוטנציאלי(פתרון) = "הרגעה תרופתית דנטלית, הדרך הבטוחה ללא כאב לשיניים בריאות".
ה יו אס פי לא חייב להיות ייחודי
למרות שה יו אס פי הוא הצהרה של הייחודיות שלך הוא לא חייב להיות תמיד משהו ייחודי רק לך... אם אתה הראשון להצהיר זאת!
לדוגמא, אם אתה סוחר רהיטים והצהרת שה יו אס פי שלך: " קנה היום נספק לך הלילה", המתחרים שלך יכולים להצהיר אותו הדבר, אבל מאחר שאתה היית הראשון להצהיר, זה אקסקלוסיבי שלך. לעתים קוראים לזה "שיווק מנע". אתה יכול למנוע ממתחריך, אם אתה לוקח תועלת עוצמתית, ייחודית או לא, ומטביע חותמך עליה ראשון. כל אלה שיבואו אחריך רק יחזקו את היתרון שאתה כבר הנחת בראשם של הלקוחות.
היצמד ל יו אס פי
הייה נועז כשאתה מפתח את ה יו אס פי שלך, אך וודא שאתה יכול לחיות אתו ולקיים אותו. צריך שיהיו ב יו אס פי שלך הבטחות, ערבויות, מדיניות ונוהלים שמחיים אותו.
יו אס פי עוצמתי יכול להפוך את עסקך להצלחה אמיתית. מצד שני, אם יש לך יו אס פי שאינך יכול לקיים אותוזו התאבדות. משוכנעני שדומינוס נאלצו לספוג מחירן של פיצות רבות שלא הגיעו תוך 30 דקות, אבל הם פיתחו שיטה שאפשרה להם לעמוד בהבטחת האספקה בעקביות.
שלב את ה יו אס פי בכל אשר אתה עושה
ברגע שחשבת ופיתחת את ה יו אס פי שלך שלב אותו בכל אשר תעשה.הוא צריך להימצא בכותרות שלך, בגוף הפרסומת שלך, בדיוור הישיר ובדפי זהב.הוא צריך לחזור בבהירות ובעקביות בכל אחת מפרסומות הרדיו והטלביזיה שלך. אתה צריך לכלול אותו בהצגות המכירה שלך, על קירות העסק שלך וגם בכרטיס הביקור שלך.
בני ישראלי, מנהל שיווק, M.B.A, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות ומנהל אתר האינטרנט:
http://www/loveyoursuccess.net
http://www/loveyoursuccess.net